Opis firmy
W ofercie pracy powinien się znaleźć krótki opis firmy. Kandydaci chcą wiedzieć do jakiego przedsiębiorstwa aplikują, dlatego jedno zdanie o tym kim jesteśmy i co robimy powinno znaleźć się w każdym ogłoszeniu.
Nazwa stanowiska oraz zakres obowiązków
Nazwa stanowiska i zakres obowiązków powinny jasno przekazać kandydatowi, jak wygląda praca na danym stanowisku. W ogłoszeniu nie ma potrzeby zawierania szczegółowego zakresu obowiązków, należy umieścić tam te najważniejsze, które pracownik będzie wykonywać przez większość dnia.
Wymagania
Jakie wymagania mamy wobec kandydatów na dane stanowisko? Jakie powinien mieć kompetencje zawodowe, a jakie kompetencje miękkie? W jakim stopniu zaawansowania tych kompetencji powinien być kandydat? Trzeba zastanowić się nad tym jakie kluczowe cechy chcielibyśmy posiadać w swojej firmie. Lista wymagań nie może być za długa, nie chcemy przecież wystraszyć potencjalnych kandydatów. Zastanówmy się po prostu jakiego pracownika nam brakuje.
Oferta
Pisząc ogłoszenie powinniśmy się zastanowić co możemy dać pracownikowi w zamian za jego umiejętności. Obecnie większość potencjalnych kandydatów, już na etapie zgłaszania swojej kandydatury chciałaby wiedzieć co otrzyma za swoją ciężką pracę. Karty sportowe, możliwość pracy zdalnej, możliwości rozwoju, paczki świąteczne, w ofercie możemy umieścić wszystko, co może zachęcić kandydata do podjęcia pracy. Jednak nie tylko benefity pozapłacowe się liczą, choć są bardzo ważne.
Coraz więcej kandydatów oczekuje od firm by w swoich ogłoszeniach umieszczali widełki płacowe. Temat ten wiąże się z wieloma kontrowersjami. Firmy nie chcą pracownika który patrzy tylko i wyłącznie na pieniądze. Boją się również że stracą dobrego kandydata przez to że będzie on miał nieco wyższe oczekiwania finansowe. Ale co stoi na przeszkodzie by w ogłoszeniu umieścić informację że kwestie finansowe można jeszcze negocjować (jeśli oczywiście można)? Informacje o naszych możliwościach finansowych pozwolą obu stronom czuć się pewniej podczas całego procesu rekrutacyjnego. Bo jaka firma chciałaby tracić czas na rozmowy z kandydatem, który jest poza ich zasięgiem? Jaki kandydat chciałby rozmawiać o pracy z firmą, która nie spełni jego oczekiwań.
W ofercie powinna znaleźć się również informacja o wymiarze etatu, trybie pracy oraz jej miejscu. Należy również pamiętać by poinformować o wymaganych dokumentach oraz sposobie składania aplikacji.
Oferta pracy powinna być rzeczowa i zwięzła. Powinna zachęcać formą i być czytelna. W ogłoszeniu nie tylko informujemy jakiego pracownika szukamy, ale również opowiadamy o sobie i o tym co możemy dać od siebie. Pamiętajmy pierwsze wrażenie jest najważniejsze.
Pozostań profesjonalny, zostaw rekrutacje nam. 😊