Przejście firmy stacjonarnej do pełnej zdalności. Wdrożenie w firmie do 8 osób.
Jesienią 2022 zgłosił się do Nas klient z branży e-commerce, który od kilku lat prowadzi swój sklep internetowy w branży dziecięcej. Dobrze mu idzie, biznes w miarę stabilny. Jednak posiadał małe biuro, które generowało mu różnego rodzaju problemy. Chciał coś zmienić. Zaczęliśmy od zdiagnozowania problemu, a następnie rozpoczęliśmy działania.
W tej potencjalnie dobrze brzmiącej historii nie widać na pierwszy rzut oka ograniczeń, które tu występują. A są to przede wszystkim:
- klient posiadając biuro był zmuszony do pokrywania jego kosztów
- klient chcąc się rozwijać i zatrudniać nowych członków zespołu, był ograniczony tylko do miejsca którym znajduje się biuro fizycznie, czyli miejscowości do 20tys mieszkańców
- ze względu na małomiasteczkowość pracownicy chcieli stabilnej pracy 8-16 na jedynie słusznej UoP, nie dopuszczając żadnych innych nawet lepszych i motywacyjnych ofert współpracy
- klient nie mógł dokonywać nagłych zmian w firmie, ponieważ wszyscy przyzwyczaili się do stabilności i powtarzalnej pracy w tych samych godzinach i porach. A stabilność i powtarzalność to coś czego tak dynamiczna branża jak e-commerce nie lubi.
W ramach wdrożenia zespołu zdalnego z nami:
- przeprowadziliśmy rozmowy z obecnymi pracownikami proponując im nowe warunki współpracy i pracę zdalną
- zrobiliśmy rekrutację do zupełnie nowej już w pełni zdalnej firmy naszego klienta
- zmieniliśmy formę zatrudnieni pracowników i w konsekwencji zaoszczędziliśmy naszemu klientowi mniej więcej 40% wcześniej ponoszonych przez niego kosztów
- zaoferowaliśmy mu wsparcie we wdrożeniu nowego systemu zarządzania
- wytłumaczyliśmy konkretnie na naszych przykładach jak należy dbać o zespół zdalny
Wszystkie zmiany zaszły w przeciągu 2 miesięcy od naszego pierwszego spotkania.
W konsekwencji:
- klient mógł zamknąć biuro i przenieść się w zdalną rzeczywistość
- poprawiły się wyniki obecnego zespołu, a osoby, które nie chciały zostać zostały zstąpione nowymi członkami zespołu co przyniosło raczej pozytywny efekt
- dzięki powiewowi świeżości klient rozpoczął ekspansje na rynki zagraniczne
- z odzyskanym czasem klient postanowił poświęcić na rozszerzenie swojej działalności o dodatkowe usługi nie tylko e-commerce
Ta historia może być również Twoja. Jeśli tak jak nasz klient chcesz zaoszczędzić na kosztach oraz wprowadzić swoją firmę w środowisko pracy zdalnej to skontaktuj się z nami.